lørdag 19. mai 2012

To gamle dører

Det er jo ikke bare vi som foretar oppussing og utskiftinger på gården.
Det har det jo blitt gjort i generasjoner før oss også.
Og med en stor låve, og et fjøs som ikke er i bruk, 
blir det jo mye lagringsplass.
Dermed ble ikke ting kastet, men tatt vare på.
Med det resultatet at det finnes et stort antall dører og vinduer rundt omkring.




Hageinteressert som jeg er, 
er drivhus en av de tingene som står på ønskelisten.
Og på låven står disse to dørene.
Har sett en fin ei i fjøset også,
men i min drøm av ett drivhus hadde det vært utrolig flott 
med to dører!




Nydelige detaljer på håndtakene også.
Har funnet noen fine vinduer,
med farga glass,
som jeg godt kan se for meg på framsiden av drivhuset.

Men dessverre er det jo endel annet som er
"burde burde" her på gården,
og akkurat dette prosjektet krever 
snekkern's deltakelse....
Mine maleevner kommer til kort.. 

Men, drømme og planlegge har man lov til!
Så når eksamenstida er over, 
så skal jeg ta mål og tegne opp mer nøyaktig,
slik at også min kjære ser hvordan   
drømmedrivhuset ser ut 


3 kommentarer:

  1. Tror nok det blir et flott drivhus når du en gang får realisert det.
    Jeg har også en drøm om å få drivhus:)
    Spennende med en låve full av skatter, heldige du:))
    Klem

    SvarSlett
  2. Så heldige vi er som har sånne låver hvor vi kan gå på skattejakt.
    Jeg har også en låve med en haug med gamle vinduer og ett par dører, og etter å ha lest siste nr av Vakre hjem, vet jeg nøyaktig hva jeg skal bruke dem til. Anbefaler deg å ta en kikk der for inspirasjon!!
    Titti-klæmm!!

    SvarSlett
  3. hei! så fin blogg du har! alltid mange gamle skatter å finne på gamle låver. Vi har også restaurert låvebru:) titt gjerne innom vallegard.bogspot.com

    Gunhild

    SvarSlett