tirsdag 15. mai 2012

Det var en gang en låvebru...

 Men nå er den ikke mer..

Noen timer med motorsag, og plutselig var den vekk..
Den som har stått der i over 100 år,
og utallige fottrinn har tråkka over, på vei inn og ut av låven. 




Men det måtte dessverre gjøres.. 
Den var ikke mulig å berge slik den sto.
Hele denne delen av låven er skakk, 
og må tas ned, og rettes opp,
før vi legger nytt tak.



Her er inne fra låven, sett ut.
Her er en av grunnene til at brua måtte vekk.
Hele fundamentet sklir ut.
Flere av plankene var råtne, 
og hang mer eller mindre oppe pga de andre plankene.



Men utsikten fra låven skal jeg ikke klage på :)
Det begynner å bli grønt, og plenen må klippes snart.
Lønnetrærne begynner å bli grønne også.
dette er hovedhuset, og helt til høyre skimtes så vidt kårboligen
(den bittelille, hvite linja...).
Stabburet til venstre, 
og vedskjulet og fjøset ligger også på venstre side.

Dette er bare noe av det som står på lista over ting som skal gjøres i sommer..
Og så er vi alt i mai! 
Julie mente vi burde invitere til dugnad, 
akkurat som i barnehagen, 
for det var så koselig :)

5 kommentarer:

  1. Dugnad kan nok være lurt det, ja:)
    Flott utsikt fra låven - det er jeg enig i!

    Tusen takk for flott takkekort forresten:)

    SvarSlett
  2. Det er så vakkert og idyllisk, kjære deg.

    Klem

    SvarSlett
  3. Dugnad er jo kjempelurt :) utrolig hva man får gjort på noen timer da. En nydelig gård dere har.

    SvarSlett
  4. Tusen takk for det! Og ja, det er deilig å ha et fint soverom å lade batterier i. :)

    For en misunnelsesverdig eiendom dere har! Da jeg var yngre drømte jeg om å finne meg en odelsgutt og flytte til gård. Min onkel (og så min kusine) hadde gård, og jeg tok ofte et tak der, så jeg mente jeg skulle egne meg godt. ;)
    Men slik ble det ikke. Det var min søster som fant seg en odelsgutt, og siden hun så absolutt ikke drømte om gårdsliv ble det til at han sa fra seg odel. Så feil kan altså skjebnen ta. Hehe

    Klem

    SvarSlett
  5. Hehe, søren også: DU VANT!!! Men de er nå slik at hun skal i barnehagen fredag forresten, så da er vi der 0715 og stillingen blir uavsjort)))) Hehe... Dugnad, ja..Eidamor syntes det var så moro med dugnad, lurte på når det skulle være igjen:) Leser over her, takkekort...Har Merethe gifta seg? Beklager å spørre altså, men litt flaut om jeg ikke har fått det med meg. Koselige bilder og ser at låvebrua var nødvendig å rive. Nyt dagen, her høljer det ned...Grr....Sees i korgen, da:)

    SvarSlett