onsdag 25. september 2013

Frisker opp ved stabburstrappa


Stabburet vårt er gammelt og koselig.
Og her var det planta med rosa rugosa rundt.
men disse vokser jo i vilden sky,
vanskelige å ha kontroll på.
Så dette ville jo jeg gjøre noe med :)


Min kjære pappa lurte på om jeg kanskje ville ha hjelp til å dra opp røttene
med traktoren, og det er jo veldig mye enklere..
Så da ble det slik :) Trappa ble løfta vekk, for å ta alt under.
Og når vi først hadde den borte, 
kunne vi jo godt grave unna, legge pukk under 
og pynte opp litt.


Vi var enige om at det hadde vært veldig fint å legge stein slik som ved inngangspartiet,
og pappa satte traktorskuffa ned i jorda.
Men da traff han jammen rett på steiner som lå her.
Ikke så langt under plenen var det stein plassert i et mønster,
så det hadde vært sånn tidligere også.
Det syns jeg var utrolig moro :)
Oppdager nye ting ved gården mens vi holder på.


Plantene er blærespirea, syrinhortensia, barlind, en rosebusk, 
revebjeller og hjertegress.
Syns det blir et ryddigere uttrykk ved trappa nå :)

16 kommentarer:

  1. Kjempefint ble det. Flott med de steinene foran trappa. Gøy å få fram igjen ting som har vært. Ha en fin dag.
    Vennlig hilsen Marit

    SvarSlett
  2. Heldige du som har et stabbur ! Moro at den gammle steinleggingen kom frem igjen . Hjertegress har jeg aldri hørt om , høres fint ut. Fin dag til deg ! Klem

    SvarSlett
  3. Skal si du faar orden paa sakene!!! Veldig morro aa foelge med. Lykke til videre <3

    SvarSlett
  4. Det var jo artig, da ar dere jo egentlig restaurert til opprinnelig stil, da. (",) Jeg har også en skjult hellegang i plenen min, kan høre den hcis jeg går over med en spade som jeg stikker i jorda. Kanskje jeg skal grave dem opp?

    SvarSlett
  5. Så nydelig det er hos dere, tenk å ha sitt eget stabbur!!

    SvarSlett
  6. Så fint det ble! Koselig å se et lite stabbur som jeg har ruslet forbi mange, mange ganger. :)

    SvarSlett
  7. Tusen takk for kommentar som ga meg et lite spark i rompa ;)
    Nei jeg gir ikke opp, men noen ganger er humøret dalende.
    Men det blir nok bedre etter hvert.
    Ååå, for en drøm å overta en slik gård. Jeg må følge med på prosjektene dine videre, helt klart :)

    SvarSlett
  8. Så koselig et stabbur og fint det blir rundt det :)

    Ønsker deg en fin helg

    Klem Monica

    SvarSlett
  9. Stabburet ditt er bare såå nydelig! Godt med en far som kan trø til med traktorhjelp:)
    Alltid kjekt å finne gamle spor:) Jeg fant trapper som var godt kamuflert av jord. Da forstod jeg litt mer hvordan de har brukt eiendommen for lenge siden.

    Ha en flott helg!

    Klem fra meg:)

    SvarSlett
  10. Her står dere på, artig å finne stein i mønster! Fint med lykt og høstfarger i spann! Ha en fin dag:)

    SvarSlett
  11. Sååå koselig stabbur dere har :o)
    Alltid godt å få ryddet litt opp. Fint ble det.
    Herlig fin søndag til deg ;o)
    Klem Susanne

    SvarSlett
  12. Så fint å få frisket opp litt, inngangen er jo et viktig punkt også :)
    Jo hvordan skal jeg forklare hvordan vinduene på skapene mine er hengslet..
    Brukte altså nye hengsler, monterte de i skap siden og i siden på vinduene.
    Slik at hengslene er "åpne" når skapet er lukket og slås mot hverandre når vinduene åpnes..
    Dårlig forklart men.. håper du forstår hva jeg mener ;)
    Klem

    SvarSlett
  13. For ett nydelig stabbur dere har, og så koselig dere har gjort det.
    Artig å finne igjen steinene foran trappa da - finnes nok mange slike skjulte utsmykninger rundt om på mange gårder som har blitt gjemt bort i den formening at det skulle forskjønnes. Flott at du fant den fram igjen.
    Og er det ikke kjekt med alt arbeidet som kan gjøres med traktor... Knis :)
    Titti-klem

    SvarSlett
  14. Hellandussan for et fantastisk stabbur!!!!Blir stadig misunnelig p
    å den gården din,den er virkelig et smykke.Så spennende det nå være å bo der,og gjøre slike oppdagelser :)))
    Toveklem:)

    SvarSlett
  15. Nydelig stabbur!
    Flott å restaurere og ta vare på de fine tingene som kan dukke opp!
    Ønsker deg fine høstdager:)

    SvarSlett
  16. Det er jo SÅÅ koselig med stabbur da! Flott pyntet. Ha en fin dag ;)

    SvarSlett