søndag 19. februar 2012

Tre ganger fastelaven


Fastelavn kommer av det middelnedertyske ordet vastel-avent, og ble tidligere brukt om aftenen før fastetiden, den romersk-katolske kirkens fasteperiode på 40 dager før påske.

Bollene her i huset ble ikke som tradisjonelt fylt med krem, men heller med sjokolade. Ikke alle som er like glade i krem :)  Men fastelavnsris, det skal vi ha! Ikke mindre enn 3 ble det i år. 


Her er mor i huset sitt bidrag. 
Lite med fjær og annen pynt, men syns det ble fint sammen med to av rosene fra morsdagspynten. 



Julie hadde med seg dette riset hjem fra barnehagen



Og Aleksander har bidratt med dette :) Så da får jeg pyntet så fint opp 

I morra tar jeg med ungene og reiser til Dombås, for å besøke mine besteforeldre der. Blir fint med litt vinterferie

Ha en fin uke!

3 kommentarer:

  1. Så fine fastelavensris ungene har laget!:)

    SvarSlett
  2. Så flinke de er da:) Tusen takk for kommentar hos meg:) Ha en fin uke! Klem

    SvarSlett
  3. Hei Hei!
    Snublet ove bloggen din - falt totalt for den nydelige headeren din! For et idyllisk sted, og nydelig lys i bildet!

    Jeg kommer snart igjen:o)

    Heleneklem
    http://helenesblogadresseat.blogspot.com/

    SvarSlett