lørdag 19. november 2011

Litt smått på jenterommet

Noen småprosjekter tar jo evigheter å bli ferdig med... Sånn som denne kassa.. Den starta jeg med i august, og ble først ferdig for noen uker siden :P Men da ble i alle fall veslesnuppa glad når den endelig ble ferdig :)





Det har visst opprinnelig vært en gammel solo-kasse i følge min far, men i en liten stall-oppussing en gang på nittitallet valgte min søste og ei venninne å male den rød.. Jaja, da gjør det ikke noe om jeg maler den..




Malte den i fargen tryllestøv, og sjablongene har jeg kjøpt på Nille :) Julie ble veldig fornøyd, og vil jo gjerne ha blomster på hele rommet ditt nå. :P


Disse bildene fikk hu til jul for to år siden. det er bilder fra bøkene til Elsa Beskow. Det er for meg ett kjært barndomsminne, av min farmor som leste fra hennes bøker. Okke, nutte og lille pillerill :) Så syns det var veldig koselig at Julie fikk disse bildene fra min farmor og farfar :)


Dette bilder derimot, har hun kun fått låne :) Det fikk min mor på sin 5-års dag, så da er det jammen meg snart 45 år... Veldig koselig at Julie har fått lov til å låne det :)

7 kommentarer:

  1. Super fine bokse - håber du får en dejlig søndag,
    Knus Ax

    SvarSlett
  2. Hei Maya!
    Takk for hyggelig kommentar hos meg! Ja, det er sant, at snart går det mot en ny vår og sommer! Men først skal vi kose oss med jul da - gleder meg til både å ha julekalender og alt annet som skjer i desember!

    Så hyggelig å se Elsa Beskow bilder på veslejentas rom! Jeg bruker ofte hennes illustrasjoner, og alle mine 4 barnebarn har fått smykkeskrin og barnemøbler med Elsa Beskow decoupage dekor! (Jeg har skrevet innlegg om det på bloggen min!) Jeg har også rammet inn bilder fra bøkene!

    Bildet som din mor fikk som liten pike var også helskjønt! Og rosa-kassen ble jo riktig fin!

    Ønsker dere en flott søndag på Løiten!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  3. Takk for det Ax :)

    Ja, nå er det bare å kose seg med jula :) men når den er ferdig vil jeg bare ha vår fortest mulig.. :P

    Har mange fine minner om de bøkene, leser ofte de vi har :)

    Ønsker deg en flott søndag også :) Nå skal vi snart til Hamar og se på Blåfjell-filmen :)

    SvarSlett
  4. Får aldri nok av slike kasser - stilig at du malte den rosa:)
    Elsa Beskow sine tegninger er utrolig fine, jeg har beholdt de bøkene vi har kassert på jobben pga bildene.

    Kos dere på kino:)

    SvarSlett
  5. Jammen har du litt å holde på med :) Så moro å få ta over og gjøre sitt eget. Du blir ikke arbeidsledig de neste 25 årene... Lykke til med alt. Kassa ble kjempefin. Kos deg med adventstiden. Hanne

    SvarSlett
  6. Jeg er sikker på at Flammentanz tåler Løten - dersom du har plantet dypt nok. Hvis du ikke har plantet dypt nok, sleng litt jord på toppen nå :) Hanne

    SvarSlett
  7. Det var jo sånn ryddesalg på Malia i Hamar for en stund siden, og jeg kom hjem med 2 liter rosa maling.. Jeg hadde visst gjelmt hvor mye maling som går med til ett rom... :P Og at det kan holde med 3 liter.. Så det kan bli mye rosa farmover.. :P Ja, de bildene er flotte!! :)
    Filmen var veldig bra :)


    Vi blir nok ikke arbeidsledig på minst 25 år nei.. :P Begynner å skrive arbeidslister, men må jo ha en for inne, og en for ute.. :P
    Da slenger jeg på litt mer jord jeg, og så håper jeg den klarer seg :)

    SvarSlett