torsdag 6. oktober 2011

Mer fra Simenstad gård

Jeg har endel bilder fra Simenstad gård som jeg ikke har lagt ut enda. Var jo der i sommer på "Åpne Mjøsgårder", og tok masse bilder.




Dette er fra gjesterommet i hovedhuset. Fin tapet, og store, tunge gardiner. Herlig atmosfære.





Flott oppheng på gardinsnorene også. Enkelt, men det ser veldig herskapelig ut :) Her er det malt etterlikninger av marmorfliser. Det ser veldig ekte ut. Malt for mange, mange tiår siden...


Nydelig takrosett!! Tenk på hvor mange timer det må ha tatt dekormaleren å få ferdig dette.. Dette er også orginal maling, fra tidlig 1900 tror jeg det var..



Dekoreringen er like flott på veggene. Og fine, orginale møbler!

4 kommentarer:

  1. La meg til som følger hos deg jeg. :-)
    Tror ikke jeg og gubben kommer oss på noen konsert til helga, selv om det hørtes artig ut. :-)
    -Astrid

    SvarSlett
  2. Det var koselig :)

    Nei, dere får se om dere får det til :) Blir artig å se hvr mye folk som kommer :)

    Håper du har kost deg masse med finværet :)

    SvarSlett
  3. Hei, Ja, helt enig - nydelige rom. TAkk for koselig hilsen. Ha en fin dag. klem Siv

    SvarSlett