torsdag 23. juni 2011

Mattisrud sammarstid

I dag har vi vært på teater. Vi var på ett lite småbrk i Løten som heter Mattisrud, For endel år siden be det skrevet et teaterstykke med utgangspunkt i den plassen, som handler om livet som småbruker i gamle da'r. Utrolig morosomt, og veldig finke skuespillere. Masse sanger, og bare kos :)

Snuppa og jeg koste oss veldig, og møtte flere kjente også :) Flere bloggedamer på tur dit i dag.. ;P
De har gjort det veldig fint der, og man må jo bruke det som finns når man skal pynte opp. En gammel plog kommer fint fram i lyset igjen her :) Tenk, før så måtte de gå og dytte og dra denne for å pløya jorda.. Det tok sin tid, og krevde sin ann (og kvinne!)


Etter en veldig koselig kveld kom vi slitne og litt kalde hjem. Og da jeg skal rydde inn no ny pynt på romet til suppa før leggetid, oppdager jeg at hu har tegna, med oransje fettstift, både på veggen og det slipa furugulvet på det nye rommet sitt... 1,5 uke på nytt rom, og det må allerede males på nytt.... Hu hadde nemlig ikke mere ark igjen.......

3 kommentarer:

  1. Oi oi dét høres ikke gøy ut!! Da hadde jeg blitt en smule sint :) Kan du prøve med noe såpe eller microfiberkluter? Eller sånne svamper de har på Nille?

    Gleder meg til å se kontoret ditt også :)
    Liza

    SvarSlett
  2. Så kjipt med det nye rommet.. håper du finner en løsning på de kjipe merkene..

    SvarSlett
  3. Vi fikk tips om wite sprit, så får vi se om det hjelper.. :) Har hatt litt anna og holde på med, så har ikke tatt fatt på vaskejobben enda.. :/

    SvarSlett