tirsdag 30. juli 2013

Sæterstemning


Det ble mye jobbing på sætra denne sommeren,
og helt ferdige er vi jo ikke.
Gleder meg veldig til å få ferdig soverommet (neste uke?)
og så kunne reise opp her og slappe av noen helger :) 
Neste år er det på'n igjen,
og lista da er jo dobbelt så lang som den for i år...


Men vi har jo kosa oss også :)
Herlig vær hele tiden nesten,
sisten og gjemsel innenfor gjerdet.
Blåbærplukking rett utafor døra.



 Leker både inne og ute :)
Og ungene som "oppdaget" hemsen, 
som skal bli deres rom.
Og hvor jeg har store planer om å snekre endel sjøl.. 
Planen er i alle fall klar :)



Kuene som kom på besøk nesten hver kveld.
Lurte vel fælt på hva vi holdt på med.




Utsikten mot Elverum.
Vi satt her oppe og så på regnværet der nede.
Torden og lyn noen dager også,
da skralla det godt rundt sætra.
Men regn fikk vi ikke 

 

Og jeg som skulle kappe ved...
Det rakk jeg aldri..
Men bua hvor vi legger det som skal kappes opp,
ble i alle fall stappfull!

Så vi må være her mye nå,
så vi får fyra opp alt dette :)

4 kommentarer:

  1. Høyres kjempekoselig og idyllisk ut:)
    Nyt dagen!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. Såååå koselig! Så fin skigard også! Er på Sjusjøen på hyttetur, koselig ned dyr! Hjemme av og på, meld for sjekk:) klem

    SvarSlett
  3. Nydelige bilder av et vakkert sted :) så idyllisk....

    Ønsker deg fine sommerdager

    Smil og klem Monica

    SvarSlett
  4. Takk for hyggelig kommentar og koselig at du vil følge hyttebloggen min.

    Du spør hva jeg har gjort med sofaen. Ikke stort. Den ble plassbygget da jeg var liten også har jeg bare bytta ut de tynne skumgummimadrassene med noen nye tykkere. Trukket de foreløpig (før jeg får sydd ordentlige trekk slik som de gamle hadde) bre med stretchlaken og lagt saueskinnsfeller oppå.

    Nye puter og vips en nyere og litt mer behagelig sofa som det til nød går an å overnatte på for de tynne og smale.

    Koselig på setra deres. Skjønner dere har mange planer og mye dere vil få gjort. Blir sikkert supert! Gleder meg til å følge med på dette prosjektet.

    Gry K

    SvarSlett