fredag 21. september 2012

Vedtrau på plass

Trau er virkelig i vinden om dagen.
Moro å se alle de fine måtene disse gamle tingene brukes på :)
Det gir jo inspirasjon videre, 
så jeg var på loftet og hentet ned dette :)


Har lenge hatt åpne vedkorger her,
blir veldig mye bøss...
Men med dette store,
fine trauet som vedkurv,
satset jeg på det blir bedre :)


På veggen henger åkle som min farfar har laget :)
Slike kunster ligger kanskje i familien,
har tidligere vist benken på spisestua.
Nydelig den også :)


Bak er teppe-kurven min.
Vi er en skikkelig teppe-familie. :)
På toppen ligger et herlig teppe fra Nille, til bare 69kr.
Dette er herlig mykt, anbefales på det varmeste :)


Ute var det rim på bakken,
og litt tåke over landskapet.
Så best å passe på å ha godt med ved i huset :)

Ønsker dere en flott helg.
Her skal det bygges i helga :)

10 kommentarer:

  1. Så høstlig og fint på bildene dine. Likte godt trauet du har veden i, har et lignende selv som står ute fortsatt. Flott åkle og ovn. Tåken og rimen på bildet til slutt er ordentlig vakkert.

    SvarSlett
  2. AH! LIIIIKER vedkurven og alt det andre på fra stua. :-) Flott utebilde også. :-) Jeg har vedpose, det er ikke noe fint. :-S Jammen meg skal jeg da se om det går an å finne noe sånt som det der et sted. Heldigvis skal jeg på loppis til helga. ;-P
    (Åsen grendehus)
    Ha en fin helg

    SvarSlett
  3. Koselige bilder og et flott åkle ! God helg klem !

    SvarSlett
  4. Du er så heldig som bare kan gå og hente den ene skatten etter den andre rundt om i hejmmet ditt :) Virkelig flott trau og åkle! :) Jeg er skikkelig misunnelig altså :) Ønsker deg ei super helg!

    Klemmer fra Lite hi

    SvarSlett
  5. Hei du skjønne.
    Så fine bilder, og for en flott ovn.

    Du har et nydelig hjem, så landlig og fint. Du er heldig.
    Ønsker deg en koselig helg med sol og glede
    Klem Margareth

    SvarSlett
  6. Oh, trau var en fin ting... ikke sett før... koselig!! :)

    SvarSlett
  7. Hei vennen:) Så kjekt at det finnes så mye på en gård altså:) Trauet ditt var jo så fint, elsker slike gamle ting:)
    Ønsker deg en fin helg videre:)♥♥

    SvarSlett
  8. Hei!
    Takk for hyggelig kommentar inne hos meg. Lurt å bruke trauet som vedkasse. Tiligere brukte jeg fruktkasser, med de søplet forferdelig. Så fint åkle. Gøy når det stammer fra familien. Jeg skal en tur til min bestefar snart og lete etter gamle vevde portierer og åkler. Også må jeg legge meg til som følger, for vi er jo nesten "naboer" ser jeg :) Bare en 30 minutters biltur fra Løten.

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  9. Hei!
    Super ide å bruke et trau til vedkurv! Litt bøss må man uansett regne med! Og herlig bildet du viser med landskap som har rim på seg! Høsten er nå vakker da!

    God helg og klem
    Cathrine :-)

    SvarSlett