onsdag 11. april 2012

Dør på dør

Gammelt hus, og mange gamle dører :) 
Mange har farger som ikke er helt meg,
men enn så lenge så skal de da få være i fred litt til :)

Men dette er mine favoritter 


Døra ut fra salen er min absolutte yndling. Syns malingen er sjarmerende gammel og fin :)
Gammelt dørhåndtak, og her sitter den store nøkkelen fortsatt i døra.
det som ikke er like gøy er jo at frøkna har skrevet med svart sprittusj på 
andre siden av døra.. Men den siden skulle heldigvis males uansett :)



Døra inn til vaskerommet har vært grønnmalt en gang, 
rester av fargen sitter enda litt i utskjæringene. 
Fint lite skilt har jeg også hengt opp, uten at det ser ut til å hjelpe..
Men i alle fall en koselig dør, og det er jo bra, siden rommet ofte må tas i bruk..


Skyvedør av det mer uoriginale slaget har vi på kjøkkenet :)
Gleder meg til å få malt kjøkkenet, slik at denne kommer bedre fram, de gangene den er igjen.
Har også opplevd noen stakkarer som ikke kom inn.
Dørhåndtaket hadde nemlig falt av...... :P


Døra på stua har likt dørhåndtak som på salen, men uten nøkkel.
Har dessverre bare 4 av denne typen i huset. 
Disse er de jeg liker best, slitte og fine :)


2 kommentarer:

  1. Gamle, flotte dører.. Det er mange skatter på en gård!! Så fint soverommet deres ble!! Så lyst og fint. Tenker det ble noe annet å legge seg her om kvelden ja! Jeg gleder meg til den dagen vi skal ta over gården her.. :-)) Det blir et spennende prosjekt.. Klem Siri ♥

    SvarSlett
  2. Hei og takk for en koselig hilsen! For en fantastisk gård dere har og så den beliggenheten....utrolig vakkert! Skulle ønske jeg hadde sånne fine gamle dører, har noen i huset i Sverige...men her i Sørum er det bare 60 tallsdører som ikke er særlig spennende. De skal få noen malingstrøk og nye håndtaker, det kommer til å hjelpe litt ihvertfall. Stabburet deres var også utrolig fint!! Ha en fortsatt fin uke, klem fra Jorunn

    SvarSlett