lørdag 9. juni 2012

Utenfor lekestua, før og etter

Lekestua bygde min farfar til søstra mi og meg for mange år siden.
Vi lekte mye der,
veldig koselig, lita stua.
Men det er mange år siden, 
og behovet for litt oppgradering var så absolutt tilstede :)


 Jeg pussa, mala,
og begynte å grave. 
Massevis av stein i grunna her, 
så var en jobb å få vekk den.


Har lagt til en liten trappehellestein foran inngangen.
Gravd ut og løfta den sjøl, 
fornøyd med det :)
Etterpå henta jeg gamle murstein 
og laget en liten mur under verandaen.


Så var det tid for å lage blomsterbed.
Her har jeg satt fredløs,
prestekrage og forglemmegei.
Litt daffe enda, etter flyttingen,
men håper de kommer seg :)
Har bare funnet planter fra andre steder i hagen.



Forglemmegeien er det som har klart seg best :)
Plantet også noen markjordbærplanter rett ved inngangen.
Håper det kommer bær på de i løpet av sommeren.




Barna har også fått postkasse fra snille tante Hege :)
Nå venter de bare spent på post.
Den sjekkes flere ganger daglig,
bare sånn i tilfelle det har kommet noe.

Har også fått det nesten ferdig inne,
så da gjenstår det bare å planlegge åpningsfesten da :)

2 kommentarer:

  1. Ser bra ut:) Vi er klare for innvielsesfest:)

    De postkassene er så søte - Ingelin har en rød en. Venter bare en plass å henge den... Vi putter alle bursdagsinvitasjoner opp i den kassa - så får hu noe post.

    SvarSlett
  2. Her står sommeridyllen i taket, seg jeg! Koselig :)

    SvarSlett