søndag 4. mars 2012

Mislykka kreativitet

Hadde all verdens gode intensjoner og prøvde virkelig å få laget tøfler til familien
Altså, der har jo blitt tøfler da...
Bare litt små... 

De som skulle være til min kjære, ente opp med kanskje å passe Julie


Og de Julie skulle få, håper jeg passer Aleksander

Prøvde først på 30 grader og ullprogram. Da skjedde det ingenting
Så tok jeg 40 grader og vanlig vask, og da de kom ut var de bittesmå, og alt for tova 

Så da vet jeg det til neste gang, at jeg må prøve noe i mellom 30 og ull, og 40 og vanlig.. 
Men de gikk heldigvis fort å strikke da, tok en til to tøfler om dagen i vinterferien
Så da prøver jeg igjen :)

8 kommentarer:

  1. Uff da det var leit ,så mye jobb .
    Du kan ikke fukte dem og prøve og forme dem våte .
    Ja en lærer jo noe nytt støtt på den gode eller leie måten.

    Klem fra Marit.

    SvarSlett
  2. Men fine var dei ;)

    Takk for helsing frå deg!

    Kjempe flott blogg du har... :)

    Ynskjer deg ei god ny veke ♥

    SvarSlett
  3. det er bare å stå på, og prøve igjen! sjelden håndarbeid er så medgjørlig, er min erfaring :) -monakristin

    SvarSlett
  4. Hei:)
    Så koslig du fant meg...og da måtte jeg kikke innom her:))
    Huff,ja de så litt små ut de tøflene...men mange på de minste:)
    Nå skal jeg kikke litt mere hos deg...og jeg kommer snart igjen:))

    SvarSlett
  5. Hei hei, dette så kjent ut! Toving krever erfaring - min erfaring er at til og med garn av samme merke kan reagere forskjellig fra nøste til nøste, og for ulike farger... Og enkelte garnsorter tover veldig lett og andre ikke så lett...
    Og jeg kan love deg, jeg har mislyktes mange ganger. hehe...
    Lykke til med flere forsøk!
    Titti-klæmm!!

    SvarSlett
  6. Hei :-)

    Koselig blogg du har :-) Tøflene så fine ut de :-) Selv om de ble små :-) Har lyst å prøve å strikke slike selv :-)

    Ønsker deg en flott ny uke :-)

    SvarSlett
  7. Så kjedelig da :( men de ser jo så søte ut :)

    SvarSlett
  8. Hei. Det skal gå ann å dra ut fibrene i ulla igjen en del med balsam. Bløte ullplagget og så ha på (billig) balsam og dra ulla i fasongen du vil ha. Husk å skylle godt etterpå. :-)
    Sist jeg tovet noe så la jeg det klissbløte plagget (lue) i en frysepose + litt grønnsåpe, knøt igjen og knadde posen. Det tar litt tid, men en har bedre kontroll slik enn i vaskemaskina. :-)

    -Astrid.

    SvarSlett